Sunday, May 11, 2014

Kemudahan Beriadah Untuk Semua

Posted on 12:54 AM by Chris Avilla

Bertempat di, sudut kiri Dewan Serbaguna PIBG SK Nanga Ju satu ruang untuk beriadah telah disediakan untuk kemudahan semua. Diharap dari masa ke semasa kemudahan tersebut dapat ditambah dan dimanfaatkan sepenuhnya. Kemudahan sebegini amat membantu dalam meningkatkan kualiti latihan dan aktiviti fizikal di sekolah. Ia tidak terhad kepada aktiviti sukan semata-mata.





Info tambahan:

Dalam Warta Kerajaan bertarikh 31 Disember 1997, Jld. 41, No. 26, Tambahan No.94, Perundangan A.P.U. (A) 531, Akta Pendidikan 1996, Peraturan-Peraturan.
 
( Kokurikulum Kebangsaan ) telah memberi difinisi Kokurikulum. Kokurikulum merupakan satu saluran pembelajaran yang berasaskan gerak kerja yang terancang. Gerak kerja ini merupakan lanjutan daripada proses pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah. Oleh itu aktiviti-aktiviti kokurikulum dapat menyediakan peluang kepada pelajar untuk menambah, mengukuh dan mengamalkan pengetahuan, kemahiran dan nilai-nilai yang telah dipelajari di bilik darjah. Buku Penerangan Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah, Dewan Bahasa dan Pustaka (1992) m.s.11

Rujukan tambahan:

No Response to "Kemudahan Beriadah Untuk Semua"

Leave A Reply

Portal Kementerian Pendidikan Malaysia

e-Operasi

Catatan Popular