Saturday, November 21, 2015

Hari Sukan Yang Lalu

Posted on 3:59 PM by Chris Avilla

Salam sejahtera kepada semua yang membaca penulisan kali ini. 2 minggu yang lalu Sekolah Kebangsaan Nanga Ju ( SK Ng Ju ) telah mengadakan sukan tara dan juga sukan PIBG. Pada hari tersebut ibu bapa dan murid-murid bersukan bersama-sama. Syukur kerana hari tersebut tidak hujan kerana jika hujan padang tersebut sememangnya menjadi sangat bercakap seperti paya.

Agak sukar untuk melihat keadaan sekolah ini sangat meriah jika dibandingkan dengan sekolah sekolah yang lain.  jumlah murid seramai 28 orang sahaja agak terlalu kecil untuk sebuah sekolah. Rata-rata daripada murid tersebut adalah saudara mara dan daripada 28 orang itu tidaklah kita mengharapkan jumlah ibu bapa yang ramai. Ibu bapa di sekolah ini memiliki seramai seorang sehingga empat orang anak yang bersekolah di sekolah ini. Pada hari tersebut tidak sampai 20 orang ibubapa yang hadir tetapi sokongan daripada masyarakat setempat menjadikan jumlah tersebut lebih banyak.

Terima kasih kepada masyarakat setempat yang sanggup menyokong aktiviti sekolah walaupun tiada anak yang berada di sekolah ini. Bila diselidiki balik mereka juga merupakan bekas murid di sekolah ini, tidak hairanlah jika mereka ingin menyertai program yang diadakan di sekolah yang terpencil ini. Sekian.

No Response to "Hari Sukan Yang Lalu"

Leave A Reply

Portal Kementerian Pendidikan Malaysia

e-Operasi

Catatan Popular