Saturday, November 21, 2015

Malam Apresiasi

Posted on 3:43 PM by Chris Avilla

Salam sejahtera diucapkan kepada semua yang membaca penulisan kali ini. Beberapa hari yang lalu semua sekolah di daerah julau telah telah menghantar beberapa orang wakil untuk menyertai malam yang dinanti-nantikan iaitu malam apresiasi. Pada malam tersebut banyak anugerah yang telah diberikan kepada sekolah yang cemerlang dan begitu juga sekolah yang perlu di beri dorongan.

Sekolah kita ( SK Nanga Ju ) telah menghantar beberapa orang wakil dari PIBG dan guru. Majlis berjalan dengan lancar dan dipenuhi dengan persembahan dari pegawai pegawai yang berkhidmat di daerah ini. Tahun ini sekolah kita mendapat anugerah untuk bahagian audit kewangan. Taniah kepada pegawai yang telah menguruskan bahagian kewangan sekolah begitu juga kepimpinan dari guru besar.

Banyak lagi anugerah yang mudah untuk dimenangi telah kita lihat pada malam tersebut. Antaranya anugerah asrama tercantik, anugerah tandas tercantik, anugerah pusat sumber tercantik, anugerah bilik guru tercantik, dan banyak lagi. Malam tersebut telah membuka lagi minda kita untuk menetapkan matlamat pada tahun 2016.

Malam tersebut juga merupakan malam ia amat membuka minda dimana kita sedar banyak pembaharuan dan banyak perkara yang perlu kita perbaiki. Perkara-perkara yang kecil yang kita telah terlepas pandang harus juga kita ambil kira di masa yang akan datang. Kita juga harus berani menghadapi apa yang kita tabur dan apa yang kita tuai. Sekian.

Duduk semeja dengan SK Merurun. ( Perbetulkan Saya Jika Salah Ejaan )
Bersama YDP PIBG SK Nanga Ju
Audit kewangan sekolah
Antara hadiah yang dimenangai oleh wakil sekolah kita.

No Response to "Malam Apresiasi"

Leave A Reply

Portal Kementerian Pendidikan Malaysia

e-Operasi

Catatan Popular